CATALUNYA-ESPAÑA. UN DIÀLEG AMB FUTUR. AAVV. Editorial Planeta, 1998. ISBN: 84-08-02875-8.

Admite ofertas

Pago tc Acepta Pago tc

Estado del lote: Muy Bueno (nuevo o como nuevo, sin señales de uso)

Títol: Catalunya-Espanya. Un diàleg amb futur.

Autors: Diversos

Idioma: Català

Editorial: Planeta

Any Edició: 1998

ISBN: 84-08-02875-8

Pàgines: 341

Format: 15 x 23 cm

Enquadernació: Rústica

RESSENYA:

Aplegats a la vora de Madrid i de Barcelona, una vintena de prestigiosos intel·lectuals van discutir sobre l'etern tema d'Espanya i Catalunya, llurs encontres i desencontres, aquesta vegada a la llum de l'experiència de vint anys de Constitució, autonomies i vida democràtica. Les tensions de la vida política dels darrers anys han enrarit el panorama de tal manera que es feia imprescindible reprendre un diàleg en el qual els intel·lectuals intercanviessin punts de vista, confrontessin acords i distanciaments, intentessin traçar la cartografia del paisatge i, en tant que possible, dibuixar ponts per al futur.

Nacions de nacions. Estat plurinacional? Els límits incerts de la Constitució. Com s'entenen les lleialtats compartides? Les competències i llur finançament. És possible "tancar" d'alguna manera el procés? La importància de les llengües, els noms i els símbols. Catalunya a Madrid i Espanya. Sense arribar a conclusions ara com ara impossibles, aquests diàlegs suposen un apropament i deixen entreveure un model de col·laboració que pot estalviar alguns dels malentesos que dificulten les relacions.

Xavier Bru de Sala i Javier Tusell, els quals ja havien col·laborat en l'exposició "Madrid Barcelona, 1898-1998" com a comissari i comissari adjunt, van coincidir en la idea i van fixar la llista dels convocats. Les reunions es van poder celebrar gràcies a la col·laboració de la Fundació Encuentro i, molt especialment, al fet de fer-se càrrec de la convocatòria la Fundació INHECA, vinculada a Unió Democràtica de Catalunya.

avatar SUBASTAS LABEDA
Desde 11/10/2004
España (Barcelona)
Vendedor registrado como particular.

Ver más lotes de Ca

Ver más lotes de Javier Tusell

Ver más lotes de Catalunya, España|un Diàleg Amb Futur