Francesc de Sales Vidal i Torrents, conegut popularment com a Paco Vidal (Vilanova i la Geltrú, 1819 - 1878) fou un advocat i autor d'una abundosa producció d'obres teatrals, des del drama a la sarsuela. Conjuntament amb Serafí Pitarra, Eduard Vidal i de Valenciano, Conrad Roure i d'altres van contribuir a fundar el teatre català, a la segona meitat del segle xix.
Algunes de les peces de Vidal estan ambientades a Vilanova o a pobles de la comarca: "Una noia com un sol", "Un engany a mitges" i "La malvasia de Sitges", entre altres. A remarcar que la música de quasi totes les seves sarsueles fou deguda al mestre vilanoví Antoni Urgellès i Granell (1847-1897).
Vidal destacà també com a home públic. A la seva joventut fundà i dirigí el periòdic El Eco de Villanueva y Geltrú, (1885), i després col·laborà al Diario de Villanueva y Geltrú. Entrà també a formar part de l'Ajuntament i presidí el Consistori durant alguns anys.
Obra dramàtica